In de zorg draait het om mensen. Niet om eindeloos zoeken in documenten, systemen of lijstjes. Entrace zorgt voor een dynamische afstemming tussen zorgvraag en zorgaanbod, met koppelingen aan ECD’s en verwijsplatforms. Zodat jij je weer kunt richten op wat echt telt: zorg verlenen.
Eenvoudige samenwerking
Altijd ondersteuning voor elke zorgprofessional
Nedap ONS-partner
NEN 7510 & ISO 27001 gecertificeerd

Je wilt de juiste zorg op de juiste plek, op het juiste moment. Maar dat wordt steeds lastiger. De toegang tot zorg wordt krapper, de druk op capaciteit groter. En ondertussen sta jij tussen cliënt en organisatie. Mét een groeiende berg administratie! Entrace helpt je weer overzicht krijgen. Krijg realtime inzicht in beschikbaarheid, ondersteuning bij verwijzingen én voorkom dubbel werk.
> lees meer
Thuis, tenzij… Dat is het uitgangspunt. Maar in de praktijk is het vaak zoeken naar een speld in de hooiberg. Zeker als er in jouw regio veel aanbieders actief zijn en verwijzers het overzicht kwijt zijn. Entrace maakt dat makkelijker. Met onze software ziet iedereen, van huisarts tot coördinatiecentrum, in één oogopslag waar thuiszorg beschikbaar is. Tot op postcode en tijdsblok nauwkeurig.
> lees meer
Meer doen, met minder! Dat is de keiharde realiteit in de ouderenzorg. De druk is hoog, terwijl je juist behoefte hebt aan rust, overzicht en partners die snappen hoe het écht werkt. Entrace denkt én doet mee. We kennen de zorglogistieke knelpunten tussen huisarts, wijkverpleging, ziekenhuis en VVT. Onze software brengt overzicht in aanmeldingen, toewijzingen en beschikbare capaciteit.
> lees meer
De druk op jongeren, ouders én jeugdzorgorganisaties is groter dan ooit. Wachttijden lopen op, terwijl snel handelen cruciaal is. Wij kunnen de wachtlijsten niet verkorten. Wel kunnen we helpen om zorgvragen sneller scherp te krijgen, zodat je eerder kunt schakelen naar de juiste interventie.
> lees meer
Zorg draait niet alleen om ondersteuning, maar vooral om gezien en gehoord worden. Door begeleiders én door de samenleving. Passende zorg begint daarom met één simpele, maar wezenlijke vraag: wie ben je? Precies die vraag is het startpunt van onze software. Entrace helpt namelijk om zorgvragen beter te duiden, zodat je sneller kunt bepalen welke ondersteuning past bij de cliënt.
> lees meer
De mentale druk in onze samenleving neemt toe. Steeds meer mensen redden het niet alleen en kloppen aan voor hulp. Maar met die groeiende hulpvraag komt ook meer complexiteit en een steeds langere wachtrij. Entrace lost die wachtrij niet op, maar helpt jou wel de juiste stappen, sneller te zetten. Onze software biedt structuur in de stroom van ondersteunings- en behandelvragen.
> lees meer
Huisartsen zijn de thermometer van de samenleving. Of het nu gaat om eenzaamheid, overbelasting of acute zorgvragen, alles komt samen in de spreekkamer. Als doorverwijzen nodig is, wil je snel weten waar plek is. Bijvoorbeeld voor wijkverpleging of een tijdelijk verblijf. Entrace geeft direct inzicht in de beschikbare zorg in de regio, zonder eindeloos bellen of zoeken.
> lees meer
De toegang tot zorg staat onder druk. Schaarste aan mensen, middelen en financiering maakt regionale samenwerking tussen zorgorganisaties belangrijker dan ooit. Verwijzers zoals huisartsen en zorgbemiddelaars moeten snel handelen, zonder dat ze tijd verliezen aan bellen en zoeken. Entrace brengt overzicht in de regionale zorgcapaciteit zodat aanbieders efficiënter en slimmer samenwerken.
> lees meerSamenwerken doen we eenvoudig en doelgericht. We begeleiden jou stap voor stap bij de implementatie. Van kennismaking tot actieve inzet. Geen standaardinrichting, maar een oplossing die direct werkt en past bij jouw organisatie of regio.
We starten bij de vraag, niet bij het systeem. Wat is jouw aanleiding? Waar loop je tegenaan? Wat wil je oplossen?
Op basis van jullie wensen en doelen maken we een plan op maat. Met een heldere tijdlijn, afgestemd op jullie praktijk, niet andersom.
We zorgen ervoor dat iedereen aan boord is De mensen die met Entrace gaan werken, krijgen een praktische uitleg en training.
Ook na de start blijven we dichtbij. Je krijgt een vast aanspreekpunt en snelle support, zonder ticketsystemen of wachtrijen.
Overzicht, rust én meer grip zorgen ervoor dat je medewerkers sneller schakelen, minder zoeken en uiteindelijk meer tijd overhouden voor de cliënt.
Op basis van jullie wensen en doelen maken we een plan op maat. Met een heldere tijdlijn, afgestemd op jullie praktijk, niet andersom.
Ook na de start blijven we dichtbij. Je krijgt een vast aanspreekpunt en snelle support, zonder ticketsystemen of wachtrijen.
We starten bij de vraag, niet bij het systeem. Wat is jouw aanleiding? Waar loop je tegenaan? Wat wil je oplossen?
We zorgen ervoor dat iedereen aan boord is De mensen die met Entrace gaan werken, krijgen een praktische uitleg en training.
Overzicht, rust én meer grip zorgen ervoor dat je medewerkers sneller schakelen, minder zoeken en uiteindelijk meer tijd overhouden voor de cliënt.
Entrace maakt samenwerking in de zorg eenvoudiger. Onze software zorgt namelijk voor directe toegang tot actuele beschikbaarheid en relevante informatie. Binnen én buiten de eigen organisatie. Daardoor plan je sneller, werk je efficiënter en hou je uiteindelijk meer tijd over voor de cliënt.
Wij begrijpen jouw dagelijkse praktijk in de zorg. We bouwen dan ook oplossingen die jou in de praktijk ook écht verder helpen. Intuïtief, veilig en direct toepasbaar.
Wat je van ons mag verwachten:
Eenvoudige samenwerking
Direct toegang binnen het zorgnetwerk
Altijd ondersteuning voor elke zorgprofessional
Nedap ONS partner
NEN 7510 & ISO 27001 gecertificeerd
18 dagen geleden
ENTRACE is altijd laagdrempelig bereikbaar voor vragen en contact. We krijgen steeds de begeleiding die we nodig hebben. Het is een applicatie die zonder maatwerk toch naar eigen wensen in te richten is.
Sharmila Mulder | Alerimus
7 maanden geleden
Entrace biedt niet alleen slimme oplossingen, maar begrijpt ook écht hoe zorgprocessen werken. Hun inzicht in onze werkpraktijk maakt samenwerken efficiënt en waardevol.
Anita Mathoera - Hazendonk | Lelie Zorggroep
5 maanden geleden
Entrace is een leverancier die zich als partner opstelt en meedenkt met ons, ze zijn goed op de hoogte van de marktontwikkelingen en spelen daarop in. Bij issues krijgen we altijd binnen 24 uur reactie en vaak is ons probleem daarmee ook meteen opgelost.
Denise Baartmans | Beweging 3.0
3 dagen geleden
De keuze van TanteLouise voor ENTRACE lag in de eenvoud van de workflows en de gebruiksvriendelijkheid. Hierdoor kon de applicatie makkelijk in gebruik worden genomen.
Esther Blokpoel - van 't Hooft | TanteLouise
1 dag geleden
Voorheen hadden we alle informatie over zorgbemiddeling, klantcontact, en vrije plaatsen op losse lijstjes bijhielden, staat dit nu allemaal in Entrace. Het geeft ons een beter inzicht in het aantal wachtenden, beschikbare (of beschikbaar komende) bedden en de beste match hiertussen waardoor bedden sneller weer bezet zijn.
Jacqueline le Pair | Zonnehuisgroep Vlaardingen
4 dagen geleden
De website scheelt ons nu al veel (bel)werk!
Huisarts | Zorgplein Gooi
7 dagen geleden
Als we op ‘rood’ staan, worden we niet gebeld voor nieuwe aanvragen. Het is duidelijk en overzichtelijk.
Wijkteam | Zorgplein Gooi
ongeveer 12 uur geleden
Dit systeem ondersteunt ons cliëntservicepunt van aanmelding tot matching. Door alle informatie centraal te verzamelen, ontstaat een overzichtelijk dossier met acties, notities en communicatie. Dankzij de kritische en meedenkende houding van de leverancier hebben wij een werkbaar proces kunnen neerzetten. De samenwerking verloopt prettig en flexibel – ook nu het systeem in gebruik is, blijven de lijnen kort en wordt er actief meegedacht.
Meta Niemeijer | Cosis
ongeveer 12 uur geleden
Dankzij deze applicatie werken we efficiënter en met meer plezier. Onze processen lopen soepel en medewerkers voelen zich echt ondersteund in hun werk.
Susan van Santvoort | Cello

De belangrijkste reden van de introductie van de Wachtstatussen Langdurige Zorg, is dat in deze systematiek de wensen en behoeften van cliënten centraal staan. Hiermee wordt de noodzaak tot plaatsing duidelijker weergegeven dan voorheen.
Lees meer
Vanuit eigen zorgervaring weten we hoe makkelijk het is om aanbod vóór te laten gaan op vraag. Een zorgorganisatie is immers ook ‘gewoon’ een bedrijf. Een bedrijf met afspraken met verzekeraars, zorgkantoren, gemeentes of particulieren. Een bedrijf dat een begroting heeft opgesteld en doelmatig moet zijn.
Lees meer
Hoe komt een zorgorganisatie tot vraaggestuurde zorgbemiddeling en wachtlijstbeheer? Hoe start je zo’n proces? Met welke elementen moet er rekening gehouden worden? En hoe richt je de organisatie vervolgens in? Alleen dan kan dit gedeelte van de cliëntreis namelijk soepel verlopen.
Lees meer
Welke data gebruikt u bij besluitvorming over de koers van uw zorgorganisatie? Kunt u zich dan baseren op data die meteen voorhanden is?
Lees meer
Organisaties worstelen vaak met het vinden van de èchte reden van onderbezetting. Als gegevens hierover ontbreken, zien we zeer regelmatig gebeuren dat de conclusie getrokken wordt dat afdeling Zorgbemiddeling/Klantadvies wat beter haar best moet gaan doen. 'Want hoe kan het zijn dat we met zo'n wachtlijst nog leegstand hebben'?
Lees meer
Vanuit onze dagelijkse contacten met ouderenzorgorganisaties krijgen wij regelmatig te horen, hoe belangrijk het is om je te houden aan de 13 mutatiedagen die in de Nza prestaties en zorgcontractering is opgenomen. Zijn die 13 dagen een zegen of een vloek?
Lees meer