Nieuwe wachtstatussen langdurige zorg

Wachtlijstbeheer 2021

De belangrijkste reden van de introductie van het Wachtlijstbeheer 2021, is dat de tot nu toe gebruikte systematiek te weinig inzicht gaf in de wensen en behoeften van de klant en ook de noodzaak tot plaatsing niet duidelijk genoeg was.

Klik op de Infografic van Zorgverzekeraars Nederland voor een overzicht van de wachtstatussen in de langdurige zorg.

matheus-ferrero-159633-unsplash

Hoe kan een zorgorganisatie zich hierop voorbereiden?

De belangrijkste opdracht aan zorgorganisaties in de langdurige zorg, bestaat uit het centraal stellen van de cliënt en zijn/haar zorgvraag.

De nieuwe systematiek is een hulpmiddel om hier een logische ordening qua urgentie op aan te brengen. De vraag is echter: hoe wordt deze systematiek ingebed in de werkprocessen en (administratieve) organisatie?

Matchen van zorgaanbod met de zorgproducten van de organisatie

Uiteindelijk telt maar 1 belang: hoe wordt de zorgvraag van kwetsbare mensen gematcht met de zorgproducten van de zorgorganisatie?

En als de match er wel is, maar er is geen beschikbaarheid, hoe wordt het contact dan onderhouden met de mensen die zich met hun zorgvraag tot de zorgorganisatie hebben gewend? En hoe ontstaat betekenis als er belemmerende factoren zijn bij de in-, door- en uitstroom van cliënten?

Werkplek

Vrijblijvend contact

Misschien herken je het bovenstaande.  Als je behoefte hebt aan informatie over:

Van harte welkom voor een kennismaking!

Jonathan

Jonathan Heesen


085 201 9952
info@entrace.nl

Klik op www.entrace.nl

voor de volledige website

Certificaten

ENTRACE is NEN 7510 / ISO 27001 gecertificeerd. Daarnaast confirmeert ENTRACE zich aan de landelijke inkoopstandaard AIVG 2017.

Informatie

Privacy statement

KvK: 66206952
BTW nr. 8564.42.380.B.01

Contact

info@entrace.nl

085 201 9952

Zutphenseweg 6, 7418 AJ, Deventer